cikkedingchumell !!

cikkedingchumell !!

Sunday, 16 September 2012




Alhamdulillah,,,,
Hari ni da masok 1 Zulkaedah 1433H..

Maknanya Syawal dah habes,, tak sempat nak citer pasal Ramadhan dan Syawal yang dah berlalu ni..
Banyak sgt yang nak di citer kat sini, tpi slowly lahh..

Cakap pasal raya, Alhamdulilah, raya tahon ni meriah sgt, walopon pecah rekod sorang pon kawan takk datang rumahh. Tpi takpe la. Ak jgk g braye umah diorang. Same je kan,,
Family? Ouh tersangat lah bahagia,,taon lepas mcm ada krisis skit..
Taon ni hepi ya amatt !! syukur sgt2..
Tgok ni? Hepi kann ??



Tpi yang paling x boleh lupa, raya ke3 kena tolak keta ramai2 sebab keta mati tengah jalan,,
Ouh malunya!! Hahahaha,,, dah le smua anak dara yang tolak, termasuk mak dara sorang( mak aku la tu).
Ni semua gara2 excted nak balik kg kat perak sampai pak berahim lupa kott nak tgok ketaa dy..hehe..
Tak snap pulak situasi yang memalukan itu,,
Haha,,dah la tyme tu chek pkai bju merah trang tang tang,,
Sangat ketara !! haha..

There it is !! ni la anak anak dara pak berahim ngan mak salbiah!!
Sama besaq je suma kann???

btw, walopon syawal da habes,, nak wish jugak samat hari raya aidilfitri maap zahir batin !!! :P


Thursday, 12 July 2012


Bila kakak kakak misi silap pilih course ,,

Hehe ..:))
Petang jumaat yang indah,,
6 julai 2012...



Sunday, 13 May 2012


Antara TIGA….



Saat kamu MENYUKAI seseorang, kamu ingin memilikinya untuk keegoanmu sendiri.
Saat kamu MENYAYANGI seseorang, kamu ingin sekali membuatnya bahagia dan bukan untuk dirimu sendiri.
Saat kamu MENCINTAI seseorang, kamu akan melakukan apapun untuk kebahagiaannya walaupun kamu harus mengorbankan jiwamu.


Saat kamu menyukai seseorang dan berada disisinya maka kau akan bertanya,"Bolehkah aku menciummu?"
Saat kau menyayangi seseorang dan berada disisinya maka kau akan bertanya,"Bolehkah aku memelukmu?"
Saat kamu mencintai seseorang dan berada disisinya maka kau akan menggenggam erat tangannya...


SUKA adalah saat ia menangis, kamu akan berkata "Sudahlah, jangan menangis."
SAYANG adalah saat ia menangis dan kamu akan menangis bersamanya.
CINTA adalah saat ia menangis dan kamu akan membiarkannya menangis di bahumu sambil berkata, "Mari kita selesaikan masalah ini bersama-sama. "


SUKA adalah saat kamu melihatnya kamu akan berkata,"Ia sangat cantik/tampan dan menawan."
SAYANG adalah saat kamu melihatnya kamu akan melihatnya dari hatimu dan bukan matamu.
CINTA adalah saat kamu melihatnya kamu akan berkata,"Buatku dia adalah anugerah terindah yang pernah Tuhan berikan padaku.."


Pada saat orang yang kamu SUKA menyakitimu,maka kamu akan marah dan tidak mahu lagi bicara dengannya.
Pada saat orang yang kamu SAYANG menyakiti hatimu, kamu akan menangis untuknya.
Pada saat orang yang kamu CINTAI menyakitimu, kamu akan berkata,"Tak mengapa dia hanya tidak tahu yang dia lakukan."


Pada saat kamu suka padanya, kamu akan MEMAKSANYA untuk menyukaimu.
Pada saat kamu sayang padanya, kamu akan MEMBIARKANNYA MEMILIH.
Pada saat kamu cinta padanya, kamu akan selalu MENANTINYA dengan setia dan tulus...


SUKA adalah kamu akan menemaninya bila itu menguntungkan.
SAYANG adalah kamu akan menemaninya di saat dia memerlukan.
CINTA adalah kamu akan menemaninya tidak peduli bagaimana pun keadaanmu.





SUKA adalah hal yang menuntut.
SAYANG adalah hal memberi dan menerima.
CINTA adalah hal yang memberi dengan rela.

Friday, 3 February 2012

Dedicated to : Encik rambut kerinting
              :  Encik perasan bagus




      Hahahahahahahahahahahahahaha !!



٠ Jangan pikat wanita kalau anda tak bersedia cintakan dia.
٠ Jangan buat wanita tu jatuh cinta kalau anda tak cintakan dia.
٠ Jangan memberi wanita harapan kalau anda tidak pasti.
٠ Jangan sakitkan hati wanita kalau anda tiada hati untuknya.
٠ Jangan mainkan perasaan wanita kalau anda tiada perasaan untuknya.
٠ HARAM jika jadikan wanita itu kekasih tetapi tiada niat untuk nikahinya. 

Hish !! sumer orang senget !! sangat lah tidak boleh dipercayai lelaki pada zaman sekarang yang hanya pandai bermain kata kata tapi apa yang di ucap, yang dia cakap tak pernah nak sama, kan??
Whateverlah lelaki,,,,
Hanya luahan hati, nanti pendam lama lama takut jadi senget macam orang yang seperti di atas,,,J